Waarom een klusbedrijf niet zonder een website kan
Veel Klusbedrijven hebben nog geen eigen website. Laten we de voordelen eens nader bekijken.

Waarom hebben niet veel klusbedrijven een website?
Veel regionale Klusbedrijven vertrouwen nog steeds op mond-tot-mondreclame en doen het daarom vaak zonder een eigen website. Dit is zeker een van de meest effectieve advertentiemethoden, maar daardoor gaan waardevolle voordelen verloren.
Je kunt constateren: hoe kleiner een bedrijf, hoe kleiner het aandeel zzp’ers dat een website bezit. In cijfers:
- 63% van de bedrijven met 1 tot 9 werknemers,
- 87% van de bedrijven met 10 tot 49 werknemers,
- 93% van de bedrijven met 50 tot 249 werknemers
- en maar liefst 97% van de bedrijven met 250 of meer werknemers heeft een eigen website (bron: Statista 2020).
Iedereen die het zonder online aanwezigheid doet, wordt ook als niet up-to-date beschouwd en daar zit zeker iets in. Bijna iedereen gaat er tegenwoordig van uit dat een bedrijf een eigen website heeft.
Veel klusbedrijven die de noodzaak van een website hebben erkend, zien er echter onuitnodigend uit. Over het algemeen zijn klusbedrijven en websites vaak geen vrienden. Het idee van “het belangrijkste is elke website” werkt hier niet.
Wat zijn de voordelen van een website voor klusbedrijven?
1.Nieuwe klanten werven
Een duidelijk voordeel van een website is het werven van nieuwe klanten. De meeste prospects die op zoek zijn naar een serviceprovider, wenden zich tot Google. Binnen zeer korte tijd zijn hier diverse bedrijven in de regio doorzoekbaar. Een aantrekkelijke en gebruiksvriendelijke website is daarom een goede manier om potentiële klanten om te zetten in betalende klanten.
2. Presenteer uw bedrijf en de diensten
Uw eigen website is het perfecte platform om uw bedrijf en uw diensten te presenteren. Dit creëert een soort nabijheid tot de klant. Je bent niet zomaar een anonieme klusbedrijf, maar laat een gezicht zien en vertelt een verhaal. U kunt uw team ook aantrekkelijke foto’s op het werk presenteren.
3. Creëer een band
Er zijn veel manieren om in contact te komen met klanten. Zoals hierboven vermeld, is een goede eerste stap het introduceren van het bedrijf. U kunt ook andere persoonlijke aspecten op uw website plaatsen. Bijvoorbeeld wat je drijft in je werk of wat belangrijk voor je is. Dit maakt de site persoonlijk en wekt vertrouwen.
4. Toon referenties
De referenties zijn ook erg belangrijk voor de aankoopbeslissing van de potentiële klant. Op de website kun je je werk en klantbeoordelingen op een aansprekende manier presenteren en dit wekt ook vertrouwen.
U bent momenteel niet actief aan het overtuigen. Uw online aanwezigheid doet dit automatisch voor u. Dit vergroot de kans dat een potentiële klant contact met je opneemt.
5. Vind medewerkers
Bent u op zoek naar medewerkers? Werkzoekenden vinden vaak direct op de website van een bedrijf wat ze zoeken. Het beste van vacatures op je eigen website: je hebt geen extra kosten, zoals bij een krantenadvertentie.
6. Veelgestelde vragen
Veel gestelde vragen van klanten kunnen op de website worden beantwoord. De klant krijgt het gevoel van een competent bedrijf. Het bedrijf bespaart tijd. Win-win situatie voor beide partijen.
7. Toegankelijkheid en openingstijden
Openingstijden, telefonische bereikbaarheid of zelfs een vakantiebericht mogen niet ontbreken op de website.
Wij van Lease Your Website zijn gespecialiseerd in moderne websites: gebruiksvriendelijk, individueel en mobiel geoptimaliseerd. Dat is onze bewering. Ook helpen we met onderhoud, ondersteuning en onderhoud van de site.
Maak indruk met een aansprekende online aanwezigheid en vergroot uw bekendheid. Geïnteresseerd? Laten we het dan hebben over uw nieuwe website.